loading...
school-7c.rozblog.com
گروه school-7c بازدید : 49 دوشنبه 12 اسفند 1392 نظرات (0)

كورل((Corel

اين اسم برگرفته از نام بنيانگذار آن دكتر «مايكل كاپلند» مي باشد و از تركيب حروف اول «آزمايشگاه تحقيقاتي كاوپلند» (COwpland REsearch Laboratory)  تشكيل يافته است.

 

گوگل (Google)

اين اسم، اول به عنوان يك شوخي اغراق آميز در مورد اندازه اطلاعاتي كه موتور جستجوگر قادر به جستجو بود شروع شد. در اصل اسم آن كلمه اي بود كه 100 تا صفر به دنبال شماره 1 نمايش داده مي شد. بعد بنيانگذاران آن، «سرگئي برين» و «لري پيج» دانشجويان فارغ التحصيل دانشگاه استنفورد، پروژه خود را به يك فرشته سرمايه گذار معرفي كردند و بدين گونه آنها چكي براي ساخته شدن مكاني به نام "Google"را دريافت كردند.  

 

هات میل (Hotmail)

بنيانگدار آن «جك اسميت»، ايده دسترسي به پست الكترونيكي بوسيله وب از يك كامپيوتر به تمام نقاط دنيا به فكرش خطور كرد. هنگامي كه «سيبير بهاتيا» با استفاده از زبان برنامه نویسی برای نوشتن صفحات وب با يك طرح تجاري براي سرويس پست الكترونيكي پيش قدم شد، انواع نام هايي كه آخرشان به “mail” ختم مي شد را امتحان كرد و عاقبت براي هات ميل، حروف هايي كه شامل “html” مي شد را تعيين كرد. در ابتدا با انتخاب حروف بزرگ به اين صورت "HoTMaiL" رايج شده بود.

 

هیولت پاکارد HP (Hewlett Packard)

«بيل هيولت» و «ديو پاكارد» با انداختن يك سكه «شير يا خط» تصميم گرفتند كه شركتي را تاسيس كنند كه در آينده «هيولت- پاكارد» يا «پاكارد-هيولت» ناميده مي شد.

 

اینتل (Intel)

«باب نويس» و «گوردن مور» مي خواستند تا اسم شركت جديدشان را "MooreNoyce" بگذارند، اما آن قبلا به عنوان علامت تجاري يك هتل زنجيره اي انتخاب شده بود، از اين رو آنها مجبور به انتخاب حروف اول اين كلمات "INTegrated Electronics" شدند.

 

لوتوس (يادداشت ها) "Lotus (Notes)"

«ميچ كاپور» اسم شركت خود را از روي «وضعيت گل نيلوفرآبي» يا "پادماسانا" انتخاب كرد. كاپور از استاد روش مراقبه متعالي (TM) از «ماهاريش ماهش يوگي» استفاده كرد.

["Padmasana" (در زبان سانسکریت "پادما"  (Padm)«به معنی نیلوفر آبی» و "آسانا" (asana)«به معنی وضعیت» است.) "پادماسانا" «یعنی وضعیت نیلوفر آبی» یا «لوتوس». «لوتوس يا گل نیلوفر آبی» نماد تحول و رشد معنوی انسان است. ریشه های نیلوفر که در گِل و لجن قرار دارند، نمایانگر طبیعت مادی آن است. رویش ساقه از میان آب و به سمت بالا، نشانی از جستجوی روشنایی، و خود گل نیلوفر، نمایانگر درک نفس (خودشناسی) است. نیلوفر در آب راکد و باتلاق رشد می کند اما حتی قطره ای از آب نیز نمی تواند روی گل یا برگ های آن باقی بماند. ذهن نیز در عالم مادی همین گونه رشد می کند اما حقیقت ناب وجود ما هرگز مادیات را به خود جذب نمی کند و همیشه خالص باقی می ماند.‍‍‍‍‌]

 

مایکروسافت (Microsoft)

توسط «بیل گيتس» اختراع شد كه نشانگر شركتي است كه به نرم افزار مايكرو كامپيوتر اختصاص داده شده بود. در ابتدا به اين شكل "Micro-Soft" نامگذاري شد ولي بعد خط تيره (-) آن را حذف كردند.

موتورولا Motorola))

بنيانگذار آن «پل كالوين» وقتي با اين نام قدم پيش گذاشت كه شركتش توليد راديوهاي اتومبيل را شروع كرد. مشهورترين شركت راديويي در آن زمان شركت "Victrola" بود.


اوراكل "ORACLE"

«لري اليسون» و «باب اوتس» به عنوان مشاوران پروژه براي سازمان "CIA" (سازمان اطلاعات مركزي آمريكا) كار مي كردند. نام كد اين پروژه را «اوراكل» ناميدند (سازمان سيا اين پروژه را به عنوان سيستم ارايه جواب به تمام سوالات يا چيزهايي مثل آن در نظر گرفت). پروژه براي كمك به استفاده از نوشتن كد جديد "SQL"، توسط شركت "IBM" طراحي شده بود. اين پروژه سرانجام متوقف شد اما «لري» و «باب» تصميم گرفتند كاري را كه شروع كرده بودند به پايان برسانند و آن را به جهان عرضه كنند. آنها نام «اوركل» را حفظ كردند و يك موتور "RDBMS" را ساختند. بعد همان نام را براي شركت نگاه داشتند.

 

سونی "Sony"

از يك كلمه لاتين "Sonus" به معني صدا سرچشمه مي گيرد و «ساني» (Sonny) به زبان عاميانه كه توسط آمريكايي ها استفاده مي شد، به  يك پسربچه زرنگ اشاره دارد.

 

سان "SUN"

توسط چهار دوست در دانشگاه استنفورد تاسيس شد، «سان» حروف اول كلمات «شبكه دانشگاه استنفورد» "Stanford University Network" است. «آندرياس بچتولشيم» يك ميكرو كامپيوتر ساخت، «وينود خوسلا» را استخدام كرد و «اسكات مك نيلي» كامپيوترها را براساس آن ساخت و «بيل جوي» يك سيستم عامل مبني بر "UNIX" را در كامپيوتر توسعه داد. 


یاهو "Yahoo"

كلمه اي بود كه توسط «جاناتان سوئيفت» اختراع شد و در كتاب سفرهاي گاليور خودش، از آن استفاده كرد. آن نشان دهنده فردي كه در ظاهر و رفتار تنفرآميز است و به ندرت شبيه به انسان مي باشد. بنيانگداران «ياهو»؛ «جري يانگ» و «ديويد فيلو» آن را انتخاب كردند زيرا خودشان را «ياهو» در نظر گرفته بودند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا از سلیت ما راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 50
  • بازدید کلی : 3,141
  • کدهای اختصاصی